"אנחנו הדור הראשון שחש את ההשפעה של שינויי האקלים והדור האחרון שנלחם בהם".

שירותי התקנת מערכות סולאריות

השמש היא מקור החיים על פני האדמה. ועל ידי התקנת מערכות סולאריות אפשר לייצר חשמל חינם, חופשי, לא מזהם וללא השפעות לוואי לא רצויות על הסביבה. ולא צריך להתבלבל – התקנת גגות סולאריים לא מתאימה אך ורק לבעלי בתים פרטיים או לגופים עסקיים. כיום, גגות סולאריים ניתן להקים בשטחים בנויים ובשטחים חקלאיים, בבתים פרטיים, בבניינים משותפים, במפעלי תעשייה ועוד ועוד.
התקנת גגות סולאריים

התקנת מערכות סולאריות, איך מתחילים?

אין בנמצא מערכת אחת שיכולה להתאים לכולם ללא יוצא מן הכלל. לכן, עולה השאלה, איך מתחילים עם התקנת מערכות סולאריות? ההתקנה עצמה היא פרויקט בעל מורכבות טכנית בלתי מבוטלת, אך עוד לפני כן יש לבדוק מהי המערכת שתתאים בדיוק לצרכים שלכם. ראשית, פונים אל חברה שמתמחה בביצוע עבודות כאלה, של התקנת גגות סולאריים. החברה צריכה להיות בעלת יכולת טכנית גבוהה, וגם חותרת להבנה המלאה של צרכי הלקוח. יועץ מקצועי צריך לשוחח עם הלקוח או הלקוחות. צריך להבין מהו שטח הגג, מהי התשתית הקיימת, מהו התקציב עבור הקמת המערכת. תיאום ציפיות, הבהרות ומענה על שאלות מתבצעים לפני שמתקדמים לשלבים הבאים.

האם התקנת מערכות סולאריות חייבת רישוי?​

בכל התקנת מערכות סולאריות חייבים להקפיד על עמידה בסטנדרטים גבוהים. לא ניתן להקים מערכת מסוג זה מבלי לטפל בנושאי הרישוי והתאמת המערכת לחיבור לחברת החשמל. מערכות סולאריות ביתיות מוקמות בליווי של מהנדס, עם תכנון קפדני. חשוב כי חברה שמטפלת בכך תיקח על עצמה את הסדרת הרישוי, חיבור למערכת החשמל ואיכות ביצוע גבוהה וללא פשרות. צריך לזכור כי התקנת מערכות סולאריות אמורה להחזיק מעמד לאורך פרק זמן ארוך ביותר. כאשר התקנת גגות סולאריים נעשית כנדרש, המשך ההשקעה בתחזוקה יהיה מינימלי ותפוקת החשמל תהיה מקסימלית.

למה התקנת גגות סולאריים כל כך מתבקשת במדינת ישראל?

ישראל הייתה אחת מהמדינות הראשונות בעולם אשר עשו שימוש המוני באנרגיה ירוקה. עוד הרבה לפני שניתן היה לבצע התקנת גגות סולאריים, באין ספור גגות בארץ ניתן היה לראות את דודי השמש. אותה המצאה ישראלית הפכה את אנרגית השמש למים חמים וזמינים, ללא צורך בחשמל. אך מה שהיה נכון לגבי דודי השמש, נכון שבעתיים כיום, כאשר פנלים סולאריים הפכו ליעילים במיוחד.

התקנת מערכות סולאריות היא הדבר המתבקש והטבעי כל כך במדינה, מכיוון ששמש היא המשאב הטבעי העיקרי של כולנו. בישראל, ימי השמש זמינים בשפע, בכל מקום בארץ. התקנת מערכות סולאריות מתאימה, אם כן, לתושבי הדרום, המרכז והצפון, מה שלא נכון במדינות אחרות, שבהן החורף ארוך ובו ימים מעוננים רבים. בכל העולם מקדמים כיום את הנושא של אנרגיה ירוקה. זה לא עניין של אופנה אלא צורך בסיסי. מערכות סולאריות מסחריות או ביתיות אמורות לאפשר מעבר כמה שיותר מקיף משימוש במקורות מזהמים (כמו נפט ופחם) למקורות זולים, נקיים, ירוקים ולא מזהמים.

התקנת גגות סולאריים, איך זה עובד?

הידעתם שללא אנרגיית השמש לא היו חיים על פני כדור הארץ? מיליוני שנים לפני שבני האדם הלכו על פני האדמה וכמובן זמן רב לפני שמישהו חשב על התקנת מערכות סולאריות, כיסו את פני האדמה יערות ירוקים. היערות הללו קיבלו את האנרגיה שלכם על ידי תהליך פוטו סינתזה. הרעיון הוא שאור השמש עובר המרה לאנרגיה כימית. זו אותה אנרגיה שעוברת לבני אדם ולבעלי החיים, שכן כולנו מתקיימים בצורה ישירה או עקיפה על אכילת צמחים. התקנת גגות סולאריים מתבססת בצורה כוללנית על אותו הרעיון. התקנת מערכות סולאריות נועדה לאפשר המרה של אור השמש (יחידות של פוטון שלפעמים מכנים בשם קרינת השמש) לאנרגיה חשמלית.

מאחורי התהליך הזה עומד מנגנון שנקרא אפקט פוטו וולטאי. כלומר התקנת מערכות סולאריות חותרת להעמיד תאים פוטו וולטאים אשר מסוגלים לקלוט את הפוטונים. אלה הם יחידות של אור, בעלות אנרגיה גבוהה. התקנת גגות סולאריים מאפשרת לקלוט כמות נכבדה מאותם הפוטונים, באופן כזה שניתן להמיר אותם לסוג אחר של אנרגיה. כלומר לחשמל.

הלוחות שמבצעים את התהליך המיוחד והחשוב הזה בנויים לרוב משתי שכבות. כל שכבה מורכבת ממוליכים למחצה. ישנה שכבה בעלת מטען חיובי ואילו שכבה נוספת בעלת מטען שלילי. התקנת מערכות סולאריות נועדה לאפשר לפוטונים המגיעים מהשמש להיקלט בלוחות. מעבר של אלקטרונים או זרימת אלקטרונים בין הלוחות מתחילה לייצר את הזרם החשמלי.

כיום, לא ניתן לבצע התקנת גגות סולאריים עצמאיים לחלוטין, שאינם מחוברים למערכת החשמל הקיימת. על פי התקנות, חייבים לחבר כל מערכת מסוג זה למערכת ההולכה של חברת החשמל. החשמל שמיוצר באופן סולארי מועבר לחברת החשמל ומשם עובר הלאה, לציבור הרחב. חברת החשמל מעבירה ליצרני החשמל, בין אם פרטיים ובין אם תעשייתיים, את התמורה עבור החשמל. הכל נמדד על ידי מונים. כתוצאה מכל מה שתיארנו עד כה, יכול כל אחד כמעט ליהנות מחשמל חינם ולעיתים אף מהכנסה שוטפת, שמגיעה ישר מהגג.

הצטרפו איתנו לעתיד!
הרוויחו כסף מהשמש עוד היום

שאלות נפוצות

למרות שבפועל אין מגבלות ואפשר לבצע התקנת לוחות סולאריים על גג מכל סוג ועל גג בכל גודל, זה לא באמת משתלם להפוך גגות ששטחו קטן מ-60 מ"ר לגג סולארי. שיקולים אחרים שחשוב מאוד לקחת בחשבון כשרוצים לתכנן איך למקם לוחות סולאריים על גג הם מיקסום החשיפה של לוחות סולאריים לקרינה ישירה של קרני השמש והגנה מנזקים שיכולים להגרם על ידי שינויים במזג האוויר.

כשמתכננים גג סולארי, חשוב להקפיד מצד אחד להפנות את הלוחות כמה שיותר לכיוון דרום (שמספק קרינה חזקה יותר ומאפשר למערכת לעבוד באופן יעיל יותר) ומצד שני לדאוג לזה ששום לוחות סולאריים לא יוסתרו על ידי צל של עצים או בניינים אחרים ולא ייפגעו מענפים של עצים, מרוחות חזקות או מגשמים. אומנם ניתן לייעל את תפוקת האנרגיה הסולארית בעזרת פאנלים סולאריים מסתובבים (על ידי מנוע), אבל הפיתרון הזה לא מומלץ, כי הסיכוי לשחיקה מהירה של המנוע גבוה ולכן עדיף להתקין לוחות נייחים בזווית קבועה שלא תשתנה.

מבחינת סוגי גג שניתן להפוך לגג סולארי, אין מגבלות, למעט גגות אסבסט. גם גג שטוח וגם גג רעפים יכול לשמש בתור תשתיות לצורך התקנת גגות סולאריים יעילים ואיכותיים.

עלות של התקנת מערכות סולאריות מתחילה במחיר של כ-50,000 ₪, תלוי בגודל הגג ובהספק המערכת. אם אתם מעוניינים להתקין מערכת סולארית מסחרית או להפוך את הגג של הבית שלכם לגג סולארי, פנו אלינו ואנחנו נשמח לבצע חישוב של עלויות צפויות ולספק לכם הצעת מחיר מפורטת!

קיים פטור מהיתר בנייה בשביל התקנת גג סולארי עד 7,000 מטר מרובע (700 קילו וואט).

אנחנו אתכם בכל התהליך!

כל חברה שמכבדת את עצמה אמורה לעשות זאת עבורכם ולדאוג לרישוי מלא.

מעבר למתן שירות טכני של התקנה פיזית של מערכת סולארית מסחרית או גג סולארי ביתי, מדובר בפרוצדורה משפטית ומנהלית. לצוות של מומחי אנרגיה סולארית יש ניסיון עשיר של ליווי לקוחות לאורך כל התהליכים האלה. אלה שלבי התהליך שאנחנו עוזרים ללקוחות שלנו לעבור:

  1. שלב תכנון ובדיקת כדאיות של הצבת מערכת סולארית ביתית או מערכת סולארית מסחרית על הגג של הלקוח. בשלב הזה, נבצע תכנון ראשוני של ניצול שטח הגג לטובת הצבה אופטימלית של לוחות סולאריים ונבדוק האם יש ביכולתה של מערכת סולארית כזאת להניב את ההחזר החודשי שהלקוח מצפה לקבל מההשקעה. 
  2. שלב הנפקת היתרים. נכון להיום, לא צריך להוציא היתר בנייה בשביל להתקין מערכת סולארית ביתית בשטח של פחות משש מאות מטר רבוע. כשזה מגיע למערכות סולאריות ביתיות כאלה, נצטרך רק ליידע את ועדת הבנייה ולהגיש טופס 4 (בנוגע לחיבור לתשתיות) ולקבל אישור ממינהל החשמל. אם מדובר בהתקנה של מערכות סולאריות מסחריות או ביתיות ששטחן עולה על 600 מ"ר, יש צורך גם לקבל היתר בנייה. באף אחד משני המקרים לא תצטרכו לשלם ארנונה או לפתוח חברה לצורך התקנת גגות סולאריים.
  3. השלב האחרון הוא שלב של התקנת מונה דו במקום מונה רגיל. השלב הזה מבוצע על ידי חברת החשמל והתקנת מערכת סולארית על הגג. ברגע שהתקנת המערכת מסתיימת והיא מתחברת למונה החדש, תוכלו להתחיל להרוויח כסף.

 

בקיצור, מומחי אנרגיה סולארית נמצאים אתכם לאורך כל הדרך ולא רק בשלב של התקנת הלוחות הסולאריים עצמם. תרגישו חפשי לפנות אלינו עם כל שאלה שעלולה להתעורר אצלכם, בין אם לפני או תוך כדי התהליך!

בעקבות תיקוני חקיקה שאושרו בוועדת הכספים של הכנסת 2016 לגבי צרכנים ביתיים, קיים פטור ממס הכנסה למערכת סולארית עד הכנסה של 24,000 ש״ח לשנה, ופטור מדיווח למע״מ עד 100,000 ש״ח לשנה.