"אנחנו הדור הראשון שחש את ההשפעה של שינויי האקלים והדור האחרון שנלחם בהם".

כיצד פועלים פאנלים סולאריים?

פאנלים סולאריים לוכדים אנרגיה מהשמש וממירים אותה לחשמל שדרוש לשימושים ביתיים יום־יומיים, לשימושים עסקיים ותעשייתיים ולהפעלת מכשירי חשמל בעסקים, במפעלים ובבתי מלאכה. תהליך הפקת חשמל בפאנלים סולאריים נקרא המרה פוטו־וולטאית (PV). לא נגזים אם נאמר שפאנלים סולאריים הם העתיד של תהליכי ייצור החשמל, והעתיד כבר כאן. בתים רבים, בתי עסק, מפעלים ומתחמי תעשייה כבר מייצרים חשמל באופן עצמאי עם פאנלים סולאריים ויכולים למכור את עודפי הייצור לחברת החשמל ולהניב רווחים. איך פאנלים סולאריים עובדים ולמה הם חשובים? בואו נבדוק. 

איך פאנלים סולאריים עובדים?

פאנלים סולאריים הם לוחות גדולים שמותקנים על גגות של בתים, מפעלים, מתחמי תעשייה ואזורים חקלאיים, רותמים את אנרגיית השמש וממירים אותה לחשמל. פאנלים סולאריים מפיקים חשמל מקומי בטבעיות בלי לזהם את הסביבה. חשמל שמופק מפאנלים סולאריים מפעיל כל מכשיר חשמלי בבית כולל מכלי אגירה עם גוף חימום ומערכות חימום וקירור תוך־מבניות ותת־רצפתיות בכל שעות היממה. אנשים רבים בארץ ובעולם גילו את היתרונות של הפקה עצמאית של חשמל ומבינים שזוהי הדרך הטובה והנכונה להפיק חשמל ולחיות בעולם בר־קיימה. 

למה כדאי להפיק חשמל בפאנלים סולאריים?

פאנלים סולאריים נחוצים מכמה סיבות. ראשית, הם מספקים למשתמשים בהם מקור אנרגיה נקי ומתחדש. בניגוד לדלקים המופקים ממאובנים, אנרגיה סולארית איננה פולטת גזי חממה או מזהמים מזיקים לאטמוספרה. שנית, אנרגיה סולארית זמינה בכל מקום ובכל זמן ואפשר לרתום אותה גם באזורים מרוחקים שאינם מחוברים לרשתות החשמל המרכזיות. כמו כן פאנלים סולאריים הם מוצר אמין ועמיד. אין צורך לתחזק אותם לאחר ההתקנה, והם יכולים לייצר חשמל מקומי במשך עשרות שנים. נוסף על כך, פאנלים סולאריים חוסכים בעלויות צריכת חשמל ומצמצמים את התלות בשירותים של חברת החשמל. אפשר להשתמש בפאנלים סולאריים לייצור חשמל ביתי. כדי לעשות זאת יש להתקין פאנלים סולאריים על הגג או באזורים החשופים לשמש ישירה. כמות החשמל שאפשר להפיק תלויה בגודל הפאנלים, בחשיפה לאור השמש וביעילות של תהליך המרת האנרגיה לחשמל. 

העתיד של תהליך ייצור חשמל

אף על פי שפאנלים סולאריים עדיין לא יכולים לספק את כל צרכי החשמל של הבית, הם בהחלט מפחיתים את צריכת החשמל שהיחידה המשפחתית מקבלת מחברת החשמל, וזה כשלעצמו מאפשר חיסכון מתמשך. כפי שציינו, מומחים רבים מאמינים שפאנלים סולאריים הם העתיד של תהליכי ייצור החשמל. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והביקוש גובר, הפאנלים הסולאריים נעשים יעילים יותר ועלויות ההתקנה שלהן סבירות. אפשר בהחלט לומר שהפאנלים הסולאריים הם חלופה ראויה למקורות חשמל מסורתיים. המודעות לצורכי הקיימות של הפלנטה, הביקוש ההולך וגובר לאנרגיה נקייה והרצון לצמצם את התלות בדלקים המופקים ממאובנים – כל אלה מניעים את הרצון לאמץ אורחות חיים ברי־קיימה ולהשתמש באנרגיה סולארית המופקת מפאנלים סולאריים איכותיים, טובים ועמידים.