"אנחנו הדור הראשון שחש את ההשפעה של שינויי האקלים והדור האחרון שנלחם בהם".

טיפים שימושיים לחיסכון בהוצאות החשמל בביתכם

הוצאות החשמל כבדות עליכם? קרוב לוודאי שאתם מבינם על מה אנו מדברים. נדמה כי משנה לשנה מחירי החשמל עולים והרבה יותר כסף יורד לטמיון. אם יש לכם דברים יותר חשובים לעשות עם הכסף שלכם, קראו את הטיפים שאספנו עבורכם. כל השיטות שיעזרו לכם להרגיש את ההבדל ולחסוך בהוצאות החשמל החודשיות שלכם.

התקינו הצללה או פתרונות סולאריים

הוצאות קירור הבית בקיץ מהוות מרכיב חשוב מהוצאות החשמל של מרבית האנשים והמשפחות בארץ. אמנם לא נוכל להחליש את השמש, אבל אפשר להחליש את השפעתה. תוכלו להתקין הצללות מעל חלונות ומרפסות. בצורה כזאת, פחות שמש נכנסת לתוך הבית ותצטרכו לאמץ פחות את המזגן. ואם כבר שמש – תוכלו להתקין מערכת סולארית ביתית שתייצר עבורכם חשמל. עם הזמן, עלות ההתקנה מחזירה את עצמה ואתם מתחילים לקבל חשמל בחינם.

עברו למכשירי חשמל חסכוניים יותר

הידעתם? בין הסוגים השונים של מכשירי החשמל, לרבות זוללי החשמל הגדולים ביותר, יש הבדלי יעילות מאוד גדולים. אם יש לכם מזגן מיושן, מקרר עתיק, מכונת כביסה שקניתם ממש מזמן, הגיע הרגע לשקול החלפה. כשקונים מכשירי חשמל חדשים, אפשר לראות את נתוני היעילות במדבקה המצורפת. סימון אנרגטי מגלה לכם עד כמה המכשיר חסכוני. המשמעות – כל הפעלה דורשת פחות  אנרגיה ועולה לכם פחות כסף בסוף חודש. מלבד מכשירים כגון מכונת הכביסה או מדיח הכלים, שימו לב גם לגופי התאורה. העדיפו גופי תאורה חסכוניים, לד או הלוגן. הם אומנם קצת יותר יקרים, אבל הרבה יותר חסכוניים לעומת גופי תאורה בזבזניים.

שפרו את דוד השמש בקלות

ככל שתפעילו פחות את דוד החשמל ותשתמשו יותר בדוד השמש, תחסכו יותר כסף. אם דוד השמש שלכם איבד מיעילותו, דעו שאפשר לתחזק אותו אפילו לבד. התחילו עם ניקוי הקולטים. קולטי שמש שלא נוקו מזמן מחממים פחות טוב את המים. אפשר להתקין מסנן אבנית, כך שפחות אבנית תכסה את גוף החימום. אפשר להזמין טכנאי דודים שיבצע תחזוקה מפעם לפעם. כמו כן, תוכלו להתקין אפליקציה להפעלה וכיבוי הדוד מרחוק.

עשו חיים קלים יותר, למזגן

מזגן צורך לא מעט חשמל, במיוחד בקיץ ובחמסינים. כשאתם מקילים עליו, הוא צורך פחות חשמל. הימנעו מקירור יתר של החדר. כל מעלה נוספת למטה, מקפיצה את צריכת החשמל. כדאי להתקין מאווררי תקרה. כאשר מפעילים אותם ביחד עם המזגן, אפשר לפזר מהר יותר את הקור בחלל. כמו כן, אפשר להפעיל את המזגן בעוצמה יותר נמוכה, מבלי להרגיש שחם מדי.

הפעילו מכשירים בשעות הערב ולא בשיא

אם אתם מפעילים מכשירי חשמל בשעות השיא, נסו להפעיל לפחות את חלקם יותר מאוחר. הפעלה בשעות הערב משמעותה שימוש בחשמל בתעריפי שפל. תעריף זה הרבה יותר נמוך ביחס לתעריפים המכסימליים שאתם מכירים.