"אנחנו הדור הראשון שחש את ההשפעה של שינויי האקלים והדור האחרון שנלחם בהם".

סוגי שימוש שונים של פאנלים סולאריים שקיימים כיום

אנרגיה ירוקה שוטפת את ארצנו, ואפשר בהחלט לראות את היעד, של 30 אחוז אנרגיה ירוקה, לא רחוק באופק. אך מהפכת האנרגיה הירוקה החלה להתקדם באמת, לא כאשר התגלו בארץ מאגרי הגז. מה שבאמת החל ליצור שינוי היה הקידום על ידי הרשויות והממשלה, של כל נושא הפנלים הסולאריים. אפילו מבלי להיכנס לעובי הקורה במונחים הטכניים ביותר, אפשר להזכיר כמה וכמה סוגי שימוש, של פנלים סולאריים שקיימים כיום. 

גינה לי חביבה – תאורת גינה מעוצבת 

שימוש חשוב בפנלים סולריים מאפשר למלא את הגינה באור, ללא שום עלויות שוטפות וללא חיבור לרשת החשמל. כל מה שצריך לעשות זה לרכוש פתרונות של תאורה סולארית לעיצוב הגינה. פתרונות התאורה הללו מצטיינים בשני דברים. קודם כל, הם מאוד יפים והופכים את הגינה כולה למרהיבה ומסודרת יותר. בנוסף, הם מספקים אור בשעות הערב או הלילה, על בסיס טעינה מאור השמש, שמבוצעת בשעות היום. זהו רווח כפול שמתאים לכל גינה, ציבורית או פרטית ואף להתקנה במרפסות פתוחות. 

פאנלים לייצור חשמל ביתי 

שימוש מסוג אחר בפאנלים סולריים נועד לייצר חשמל לטובת תצרוכת פרטית, לצרכנים פרטיים. בבתים פרטיים או אפילו בבניינים משותפים (בהסכמת הוועד), ניתן להתקין פנלים להפקת חשמל מאנרגיית השמש. החשמל יכול לשמש לטובת צריכה פרטית, במקום לשלם עבור החשמל לחברת החשמל. הצטרפות למסלול מונה נטו, מאפשר התקזזות מול חברת החשמל (שכן על פי חוק, מותר להשתמש בחשמל רק במידה שהוא מגיע דרך רשת החשמל הקיימת והתקנית). 

חשמל סולארי שנותן הכנסות לחקלאים 

פאנלים סולריים מסוג נוסף, לרוב בשטח יחסית נרחב, מוקמים עבור המגזר החקלאי. במגזר החקלאי מרבים להזמין פנלים שמותקנים למשל על גבי גגות של רפתות, מעל אסמים, שטחי אחסון וכדומה. את החשמל מוכרים לחברת החשמל, בהסכם רב שנתי. למדינה, יש בכך יתרון כי מקבלים אספקה וייצור של חשמל ירוק, ממקורות בלתי מתכלים ולא מזהמים. עבור המגזר החקלאי, מדובר בתוספת של הכנסה קבועה ורציפה. כך ניתן להבטיח הכנסות בטוחות, שלא מושפעות מפגעים עונתיים כגון בצורת או השפעות של מזיקים על היבול. 

תאורת רחוב או כביש סולארית 

זה עדיין לא קיים באופן נרחב בארץ, אך כבר אפשר לראות את הניצנים. פנלים סולאריים שמשמשים לטובת תאורת רחוב או תאורת כביש. מדובר בבשורה חשובה, שמאפשרת קיצוץ בהוצאות החשמל של רשויות מקומיות או של גורמים ממשלתיים אחרים. כמו כן, בצורה כזאת ניתן להאיר כיכרות, כבישים ואתרים מרוחקים, שאינם מחוברים לרשת החשמל הרגילה. 

פאנלים סולאריים בשירות התחבורה הציבורית 

חברות התחבורה הציבורית החלו לקלוט את הטכנולוגיה הסולארית, שהולכת ונפרסת בכל רחבי הארץ. לדוגמא, בתחנות אוטובוס ניתן למצוא תאורה שמופקת על ידי מתקן סולרי לא גדול במיוחד. לא פחות חשוב, לוחות אלקטרוניים הסמוכים לתחנות ובהם רשומים זמני ההגעה של האוטובוסים הקרובים, מופעלים גם הם על בסיס אנרגיית השמש. זהו שירות חשוב לצרכן, ללא צורך בתשתית חשמל חיצונית. 

מה חדש בתחום הסולארי 

נסיים עם כמה חידושים בתחום הפאנלים הסולריים. בימים אלה מתחילה להתפתח טכנולוגיה של פאנלים סולאריים גמישים. בנוסף, ניתן למצוא פתרונות נוספים, ניידים. מדובר בפנלים שאפשר לשאת אותם לכל מקום, כתחליף  לגנרטור להפקת חשמל. כל העת, משפרים את הטכנולוגיה הזאת, מה שאומר שמחירי הפקת החשמל ועלות הייצור של המתקנים הסולריים הולכים ויורדים. מכיוון שכך, אנו צפויים לראות הרבה יותר מתקנים סולאריים שיתקנו ברחבי הערים, באזורים חקלאים, בחוות ייעודיות לייצור חשמל ועוד.