"אנחנו הדור הראשון שחש את ההשפעה של שינויי האקלים והדור האחרון שנלחם בהם".

עד כמה המצאות של מערכת סולארית על גג של בניין מגורים משותף משפיעה על הביקוש לדירות באותו הבניין?

המצאתה של המערכת הסולארית על גגות של בניינים משותפים, העלתה מאוד את הביקוש לדירות בבניינים הללו, מכיוון שהמערכת הסולארית גם חוסכת בהוצאות וגם תורמת לסביבה. חשמל זה אחד ההוצאות היחידות שנשארות קבועות וגם ההוצאה הכי משמעותית ברוב המקרים. כאשר המערכת הסולארית מפחיתה את חשבון החשמל היא מפחיתה בהוצאות. אז היום אנחנו נדבר על עד כמה המצאות של מערכת סולארית על גג של בניין מגורים משותף משפיעה על הביקוש לדירות באותו הבניין? המשיכו לקרוא ותגלו עוד בהמשך.

האם אפשרי למצוא באינטרנט בניין מגורים משותף עם מערכת סולארית על הגג?

בהחלט כן, באתר הומלי תוכלו למצוא כל דירה שרק תרצו, על אחת כמה וכמה בנייני מגורים משותפים, אשר יש להם מערכת סולארית על הגג. זה לא באמת משנה איזה דירה תרצו לקנות, היא יכולה להיות דירה להשקעה או דירה למגורים, אך כל עוד יש לכם את האופציה להתקין על הגג מערכת סולארית או שכבר יש לו מערכת סולארית, זו השקעה מאוד טובה לעתיד והיא אפילו יכולה לעזור לכם לכסות חלק מהמשכנתא.

האם המערכת הסולארית של הבניין המשותף היא גם משותפת?

המערכת הסולארית אשר מותקנת על גג הבניין המשותף, היא בחלקה משותפת לכולם ובחלקה גם לא. על כל גג של בניין משותף, מותקנים קולטים אשר שייכים לכל הדיירים ולכל הדירות. מבחוץ זה יכול להיראות כמו חלקים נפרדים אך בעצם הם כולם מתחברים ביחד למערכת משותפת. העובדה שיש גם צנרת מרכזית שהיא ראשית והיא מזרימה מים חמים העלתה מאוד את הביקוש לדירות בבניין משותף. הרי מי לא ירצה מים חמים בכל שעות היום? מהסיבה שהמערכת הזו בנויה בצורה משותפת, אם תהיה תקלה, היא יכולה להיות משותפת לכל דיירי הבניין או באופן ספציפי לדייר פרטי.

מה החוק אומר לגבי התקנה של מערכת סולארית על גגות בניינים משותפים?

כשזה מגיע לחוק, נאמר כי לכל בעל דירה בבניין המשותף יש את האפשרות להתקין על הגג של הבניין שלו דוד שמש, מבלי להיות חייב לקבל את ההסכמה של כל שאר הדיירים בבניין. ההתקנה על הגג חייבת לקרות רק אם יש מספיק מקום על הגג בעבור התקנה של דודי שמש לכל שאר הדיירים. עצם הקיום של החוק בעצמו, העלה את הביקוש לדירה בבניינים המשותפים, כי בעצם כל אחד שמתגורר שם, בין אם הוא בעל דירה או רק שוכר אותה יכול לבנות מערכת סולארית. במקרה של דירה מושכרת, השוכר יכול לדבר עם בעל הדירה ולשכנע אותו להתקין. במקרה ולא יהיה מספיק מקום, תהיה חייבת להתקבל הסכמה מכלל דיירי הבניין. לא צריך לקבל היתר מיוחד בשביל להעמיד דוד שמש במקום אשר מיועד לבעלי דירות אחרות, כל עוד השטח שיועד למען מטרה שהיא אחרת, הוסכם מראש. כל מה שכולל את תהליך התקנות של הדוד ושל הצנרת, חייב להיעשות במינימום פגיעה במראה של הבניין.